הבדלים בין אופנוע ים לסירת סילון
מנוע סילון מייצר עוצמות ומהירויות מטורפות על המים. יש מספר כלים שמשתמשים בטכנולוגיה זו. מה ההבדל אם כך בין אופנוע ים וסירת סילון? רוצים לדעת תקראו במאמר.
גודל
ההבדל הברור ביותר בין סירת סילון לבין אופנוע ים הוא ההפרש בגודל, כאשר סירת הסילון היא הגדולה יותר. לגודל יש השפעה ישירה על כמות האנשים אותם ניתן לשאת בכלי. באופנועי הים הכמות נעה בין אדם אחד (הנהג) לבין 3 אנשים כתלות בדגם, ובסירות הסילון בין שני אנשים לקבוצה של כ-8 אנשים.
כוח וזריזות
הגודל הגדול של סירת הסילון מאפשר מקום למנוע חזק יותר. למעשה, בחלק מסירות הסילון החזקות יותר יש מנועים של 1400 כוחות סוס. על חשבון הגודל נפגעת הזריזות ולא ניתן לבצע סיבובים חדים ומהירים. לעומת סירות הסילון, הגודל הקטן והעיצוב הקל של אופנועי הים מגביר את הזריזות, מאפשר לבצע סיבובים חדים ומהירים ומביא את האופנוע למהירויות של 65 קמ”ש.
פונקציונליות
חלק מאופנועי הים הגדולים יותר יכולים לגרור בכבל את העוסקים בספורט ימי , אך ייעודם העיקרי של אופנועי הים הוא לשימוש שייט אישי. לעומתם, הגודל והעוצמה הגדולים יותר של סירות הסילון מאפשר להם לשאת עומס כבד יותר, ובהקשר זה, לגרור כמות גדולה יותר של אנשים העוסקים בספורט ימי בו זמנית.
בנוסף, סירות הסילון מתפקדות גם כמעבורות באזורים מסוימים בעולם.
סכנות
שתי הפלטפורמות ,סירות סילון ואופנועי ים, מאפשרות חווית נהיגה בטוחה, אולם מספר התאונות שחלו בשנים האחרונות באופנועי ים עולה על מספר התאונות בסירות הסילון. אחת ההשערות אשר מסבירות את ההבדל הזה גורסת כי העובדה שאופנועי הים בעלי כושר תמרון גבוה יותר גורמת לנהגים (בדר”כ הפחות מנוסים) לתחושת בטחון גבוה מאוד בכלי, וכתוצאה מתחושה זו, הנהגים מרשים לעצמם להפליג באזורים בהם פוטנציאל הסיכון גדול יותר, כמו למשל בין שתי סירות.